Vintina, céges póló, reklámajándék, nyomtatás

Az Educatio Kiállítás reklámajándék trendje a standokon

Educatio Kiállítás reklámajándék

Az Educatio Kiállítás reklámajándék trendje a standokon

Az Educatio Kiállítás reklámajándék trendjét vizsgáltam a 2024-ben megrendezett eseményen. Az Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás Magyarország egyik legnagyobb oktatási rendezvénye, ahol évente több ezer látogató fordul meg, hogy tájékozódjon a továbbtanulási lehetőségekről. A januári eseményen megvizsgáltam, milyen szóróajándékokat osztogatnak az intézmények. Ez a blogcikk bemutatja, milyen típusú reklámajándékokkal készültek a kiállításon részt vevő felsőoktatási intézmények, és elemzi ezek hatékonyságát.


Az Educatio Kiállítás reklámajándék kínálata: Számok és adatok

A 2024-es Educatio Kiállításon 49 felsőoktatási intézmény standját látogattam meg, és összesen 343 különböző reklámajándékot jegyeztem fel. A standokon elérhető ajándékok száma és változatossága elképesztő volt: összesen 85 féle termék szerepelt a kínálatban. Az ajándékokat tíz fő kategóriába soroltam, hogy megvizsgálhassam, mely típusok bizonyultak a legnépszerűbbnek.


A leggyakoribb reklámajándék típusok

Az alábbi kategóriák alakultak ki a szóróajándékok elemzése során:

  1. Irodaszerek (28%): tollak, jegyzetfüzetek, ceruzák, radírok és egyéb írószerek.
  2. Filléres ajándékok (17,5%): matricák, kitűzők, sörnyitók és egyéb apróságok.
  3. Táskafélék (8,5%): vászontáskák, tornazsákok, hátizsákok.
  4. Italos eszközök: kulacsok, bögrék, poharak.
  5. Személyes higiéniai termékek: szappanok, szőlőzsírok, kézfertőtlenítők.
  6. Étel-ital ajándékok: logózott palackos ásványvíz, cukorkák, csokoládék.
  7. Időjárásfüggő ajándékok: napszemüvegek, esernyők, esőkabátok.
  8. Játékok: frizbik, jojók, buborékfújók, logikai játékok.
  9. Viselhető ajándékok: pólók, sapkák, kendők.
  10. Kütyük: pendrive-ok, USB-eszközök, fülhallgatók.

Educatio Kiállítás – Reklámajándék trend: Az irodaszerek dominanciája

Az irodaszerek kiemelkedtek a többi kategória közül, hiszen a standokon elérhető reklámajándékok 28%-át tették ki. Ezek közül a toll bizonyult a legnépszerűbbnek, ugyanis az intézmények 79,59%-a kínálta ezt a terméket. A jegyzetfüzetek (44,9%) és a post it (32,7%) szintén nagy számban fordultak elő, ami nem meglepő, hiszen ezek praktikus, mindennap használható ajándékok.


Filléres ajándékok: A második legnépszerűbb kategória

A filléres reklámajándékok a második legnagyobb kategóriát alkották a kiállításon, a teljes kínálat 17,5%-át téve ki. Ezek közül a kulcstartót találtam a leggyakoribbnak (23,5%), majd a kitűzők (17,6%) és a sörnyitók (10,6%) következtek. Az alacsony költség miatt ezek a termékek ideálisak nagy mennyiségben történő osztogatásra, és különösen népszerűek a diákok körében.


Mit kedvelnek a felsőoktatási hallgatók?

Végeztem egy kérdőíves kutatást a reklámajándékok kapcsán 2024 tavaszán. Azok a válaszadók, akik felsőoktatási hallgatók voltak, a következő ajándéktípusokat emelték ki kedvencükként:

  1. Táskák és szatyrok
  2. Tollak és jegyzetfüzetek
  3. Pulóverek
  4. Esernyők
  5. Bögrék
  6. Pólók

Ez az eredmény összhangban van az intézmények által osztogatott ajándékokkal, különösen az irodaszerekkel, amelyek praktikus és költséghatékony megoldást nyújtanak.


Educatio Kiállítás – Reklámajándék a standokon: Miért fontos?

A reklámajándékok az Educatio Kiállításon nem csupán marketingeszközök, hanem a látogatók számára emlékezetessé teszik az intézmények standját. Az ajándékok segítenek megerősíteni az intézmény imázsát, és hosszú távon is fenntarthatják az érdeklődők figyelmét.


Hogyan válasszunk hatékony reklámajándékot?

  1. Célcsoport ismerete: Az Educatio Kiállításon a középiskolások és a felvételi előtt álló fiatalok a fő célcsoportok. Számukra a praktikus, könnyen használható ajándékok, mint például a toll vagy a jegyzetfüzet a legnépszerűbbek.
  2. Költséghatékonyság: A filléres ajándékok tökéletesek nagy mennyiségben történő osztogatásra.
  3. Egyediség: Az olyan különleges ajándékok, mint a bőröndcímke vagy a logikai játékok, kiemelkednek a tömegből és emlékezetesebbé teszik a standot.

Összegzés az Educatio Kiállítás reklámajándék trendjeiről

Az Educatio Kiállítás remek alkalom az intézmények számára, hogy kreatív és praktikus reklámajándékokkal hívják fel magukra a figyelmet. Az eseményen szerzett tapasztalatok és a látogatók visszajelzései alapján elmondható, hogy az irodaszerek és a filléres ajándékok a legnépszerűbbek, de a személyre szabott, egyedi termékek is nagy sikert aratnak. A megfelelő reklámajándék kiválasztása nemcsak a stand látogatottságát növelheti, hanem hosszú távon az intézmény iránti elköteleződést is erősítheti.

Fotó: Nyíri Julianna (MKE)


A logózható reklámtollakról ezen a linken és ezen a linken olvashatsz többet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük