Az Educatio Kiállítás reklámajándék trendjét vizsgáltam a 2024-ben megrendezett eseményen. Az Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás Magyarország egyik legnagyobb oktatási rendezvénye, ahol évente több ezer látogató fordul meg, hogy tájékozódjon a továbbtanulási lehetőségekről. A januári eseményen megvizsgáltam, milyen szóróajándékokat osztogatnak az intézmények. Ez a blogcikk bemutatja, milyen típusú reklámajándékokkal készültek a kiállításon részt vevő felsőoktatási intézmények, és elemzi ezek hatékonyságát.
Az Educatio Kiállítás reklámajándék kínálata: Számok és adatok
A 2024-es Educatio Kiállításon 49 felsőoktatási intézmény standját látogattam meg, és összesen 343 különböző reklámajándékot jegyeztem fel. A standokon elérhető ajándékok száma és változatossága elképesztő volt: összesen 85 féle termék szerepelt a kínálatban. Az ajándékokat tíz fő kategóriába soroltam, hogy megvizsgálhassam, mely típusok bizonyultak a legnépszerűbbnek.
A leggyakoribb reklámajándék típusok
Az alábbi kategóriák alakultak ki a szóróajándékok elemzése során:
- Irodaszerek (28%): tollak, jegyzetfüzetek, ceruzák, radírok és egyéb írószerek.
- Filléres ajándékok (17,5%): matricák, kitűzők, sörnyitók és egyéb apróságok.
- Táskafélék (8,5%): vászontáskák, tornazsákok, hátizsákok.
- Italos eszközök: kulacsok, bögrék, poharak.
- Személyes higiéniai termékek: szappanok, szőlőzsírok, kézfertőtlenítők.
- Étel-ital ajándékok: logózott palackos ásványvíz, cukorkák, csokoládék.
- Időjárásfüggő ajándékok: napszemüvegek, esernyők, esőkabátok.
- Játékok: frizbik, jojók, buborékfújók, logikai játékok.
- Viselhető ajándékok: pólók, sapkák, kendők.
- Kütyük: pendrive-ok, USB-eszközök, fülhallgatók.
Educatio Kiállítás – Reklámajándék trend: Az irodaszerek dominanciája
Az irodaszerek kiemelkedtek a többi kategória közül, hiszen a standokon elérhető reklámajándékok 28%-át tették ki. Ezek közül a toll bizonyult a legnépszerűbbnek, ugyanis az intézmények 79,59%-a kínálta ezt a terméket. A jegyzetfüzetek (44,9%) és a post it (32,7%) szintén nagy számban fordultak elő, ami nem meglepő, hiszen ezek praktikus, mindennap használható ajándékok.
Filléres ajándékok: A második legnépszerűbb kategória
A filléres reklámajándékok a második legnagyobb kategóriát alkották a kiállításon, a teljes kínálat 17,5%-át téve ki. Ezek közül a kulcstartót találtam a leggyakoribbnak (23,5%), majd a kitűzők (17,6%) és a sörnyitók (10,6%) következtek. Az alacsony költség miatt ezek a termékek ideálisak nagy mennyiségben történő osztogatásra, és különösen népszerűek a diákok körében.
Mit kedvelnek a felsőoktatási hallgatók?
Végeztem egy kérdőíves kutatást a reklámajándékok kapcsán 2024 tavaszán. Azok a válaszadók, akik felsőoktatási hallgatók voltak, a következő ajándéktípusokat emelték ki kedvencükként:
- Táskák és szatyrok
- Tollak és jegyzetfüzetek
- Pulóverek
- Esernyők
- Bögrék
- Pólók
Ez az eredmény összhangban van az intézmények által osztogatott ajándékokkal, különösen az irodaszerekkel, amelyek praktikus és költséghatékony megoldást nyújtanak.
Educatio Kiállítás – Reklámajándék a standokon: Miért fontos?
A reklámajándékok az Educatio Kiállításon nem csupán marketingeszközök, hanem a látogatók számára emlékezetessé teszik az intézmények standját. Az ajándékok segítenek megerősíteni az intézmény imázsát, és hosszú távon is fenntarthatják az érdeklődők figyelmét.
Hogyan válasszunk hatékony reklámajándékot?
- Célcsoport ismerete: Az Educatio Kiállításon a középiskolások és a felvételi előtt álló fiatalok a fő célcsoportok. Számukra a praktikus, könnyen használható ajándékok, mint például a toll vagy a jegyzetfüzet a legnépszerűbbek.
- Költséghatékonyság: A filléres ajándékok tökéletesek nagy mennyiségben történő osztogatásra.
- Egyediség: Az olyan különleges ajándékok, mint a bőröndcímke vagy a logikai játékok, kiemelkednek a tömegből és emlékezetesebbé teszik a standot.
Összegzés az Educatio Kiállítás reklámajándék trendjeiről
Az Educatio Kiállítás remek alkalom az intézmények számára, hogy kreatív és praktikus reklámajándékokkal hívják fel magukra a figyelmet. Az eseményen szerzett tapasztalatok és a látogatók visszajelzései alapján elmondható, hogy az irodaszerek és a filléres ajándékok a legnépszerűbbek, de a személyre szabott, egyedi termékek is nagy sikert aratnak. A megfelelő reklámajándék kiválasztása nemcsak a stand látogatottságát növelheti, hanem hosszú távon az intézmény iránti elköteleződést is erősítheti.
Fotó: Nyíri Julianna (MKE)
A logózható reklámtollakról ezen a linken és ezen a linken olvashatsz többet.